Автор
|
Тема: ДВИГАТЕЛЬ 7A-G (Прочитано 13032 раз(а))
|
|
RAMMSTEIN
Администратор
|
|
Re:ДВИГАТЕЛЬ 7A-G
« Ответ #11 Время отправления: Воскресенье02 November 2009г, 09:43:57 »
|
|
да 100% у тебя FE, про G это просто номер двигателя... про движку 8А раньше ваще ничего не слышал, оказывается есть 1,3литра
|
Авторизован |
[Toyota Carina AT211, 7A-FE, 1997г, зелёный хамелеон] - продана [Toyota Camry Touring ACV30, 2AZ-FE, 2003г, белый перламутр] - в наличии
|
|
|
RAMMSTEIN
Администратор
|
|
Re:ДВИГАТЕЛЬ 7A-G
« Ответ #13 Время отправления: Воскресенье02 November 2009г, 10:08:56 »
|
|
я про 8А: A 1.3 L (1342 cc) 8A is now produced by Tianjin FAW Xiali for its Daihatsu and Toyota-based subcompacts. It uses the same cylinder bore of 78.7 mm (3.1 in) as the 5A with a reduced stroke of 69 mm (2.7 in) and a 4 valves per cylinder DOHC head. Output is 86 hp (64 kW) at 6000 rpm and 81 ft·lbf (110 N·m) @ 5200 rpm.
|
Авторизован |
[Toyota Carina AT211, 7A-FE, 1997г, зелёный хамелеон] - продана [Toyota Camry Touring ACV30, 2AZ-FE, 2003г, белый перламутр] - в наличии
|
|
|
Romk@ 22
Завсегдатай
|
|
Re:ДВИГАТЕЛЬ 7A-G
« Ответ #14 Время отправления: Воскресенье02 November 2009г, 10:11:00 »
|
|
и где ты прочитал что у Тойоты есть такой двиг судя по описанию которое ты привел, можно сделать и 7аZZ и прочее НО У TOYOTA НЕТ ТАКОГО ДВИГАТЕЛЯ!!!
7А The largest A-series engine was the 1.8 L (1762 cc) 7A-FE. Produced from 1993 to 1998, it was a 4-valve DOHC narrow-valve-angle economy engine. Cylinder bore was 81 mm (3.19 in) and stroke was 85.5 mm (3.37 in).
An early Canadian version produced 115 hp (86 kW) at 5600 rpm and 110 ft·lbf (149 N·m) at 2800 rpm. The most common version is rated at 115 hp (86 kW) at 5600 rpm and 115 ft·lbf (155 N·m) at 2800 rpm engine.
In the United States, the 7A-FE's most common application was in the 1993-1997 Toyota Corolla (5th generation). The engine was also used in some 1994-1999 Toyota Celicas (6th generation) at the base ST trim level, as well as the Toyota Corolla's clone, the Geo Prizm.
Since the 7A shares the same layout as the 4A it is possible to create a 7A-G(Z)E out of a 7A-FE bottom and a 4A-G(Z)E head. Since the 7A is a very common engine the upgrade from 4A-G(Z)E to 7A-G(Z)E should be relatively cheap. This is a popular upgrade amongst drifters (mostly AE86 drivers) who are always in need of more torque.
дословный перевод: Начиная с 7A разделяет то же самое расположение как 4A, возможно создать 7A-G (Z) E из 7A-FE основания и 4A-G (Z) E голова. Начиная с 7A очень общий двигатель, модернизация от 4A-G (Z) E к 7A-G (Z) E должна быть относительно дешевой. Это - популярная модернизация среди бродяг (главным образом водители AE86), кто всегда находится в потребности большего количества вращающего момента
а лошадей у тебя 115
« Последнее редактирование: Воскресенье02 November 2009г, 10:15:17 пользователем Romk@ 22 »
|
Авторизован |
Can you ride this???
Avensis Wagon, 2.0 АТ, 2004 год
|
|
|
|
|
|